Varde ljus!

Sedan första gången jag kom in i min lägenhet i januari har lampan ovanför skrivbordet varit trasig. Min hyrsevärdinna sa att hon skulle skicka hit en reparatör snarast som skulle fixa lampan. Tiden gick utan att någon reparatör hörde av sig och jag skickade ett sms till min hyresvärdinna och frågade hur det gick. Jag fick svaret att jag fick ge mig till tåls, det skulle komma en. Så jag väntade, och glömde bort det. I dag ringde min mobil och en man förklarade att han skulle komma till min lägenhet och fixa en lampa som tydligen inte fungerade i min lägenhet. Bättre sent än aldrig, nu har jag äntligen en lampa ovanför skrivbordet....16 dagar innan jag åker härifrån.

Annars har inte mycket hänt idag, jag var i skolan, efter skolan hängde jag vid floden tills det att reparatören kom och därefter gick jag och handlade, så nu är min kyl full igen. Efter det har jag pluggat, gått en jättelång promenad och pluggat lite till. I morgon har jag mitt första slutprov, först i metodologi, som mest går ut på att konstruera sammanhängande och välplanerade texter vilket inte är jättesvårt, men det andra provet jag har i morgon, "skriftliga verktyg", alltså typ grammatik, är desto knepigare, men det ska nog gå bra tillslut.

Våren har kommit tillbaka igen, temperaturen idag låg på kring 18 grader och stundtals riktigt soligt, härligt!

Nu ska jag läsa min bok, à toute!

//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0