Goddag!

Nu är det helg igen! Helt knäppt vad veckorna bara flyger förbi! Knytkalaset igår blev succé, alla älskade mina chokladbollar och min lärare frågade till och med efter receptet, så jag ska göra en översättning åt henne, najs! Vi åt hur mycket som helst, och det var väldigt gott.

Jag hade ett slutprov igår också, något diffust hur det gick efter som det inte var helt uppenbart vad uppgiften gick ut på. Min lärare hade givit alla i klassen artiklar som handlade om immigration och integrationspolitik i Frankrike. Sedan delade hon in alla i par eller trios och man fick presentera den artikel man läst för de andra i gruppen som skulle ta anteckningar. Därefter samlade hon in anteckningarna och ska sätta betyg på dem.... som sagt, inte helt enkelt att bedöma hurvida det gick bra eller inte...

Jag har hittat ett ställe där jag kan få en kartong! På måndag, kring lunch har jag blivit utlovad en flyttkartong från franprix alldeles gratis, bra va? Sedan återstår bara tt fylla den, frakta den till posten och skicka hem den. Tiptop!

I går kväll var jag med Susannah, vi gick på starbucks (man måste ju passa på!) och sedan hem till mig och tittade på One tree hill, mys!

I dag har jag verit hos Janelle. Vi tittade på "never been kissed", gammal men väldigt söt film :). Nu har jag precis ätit och ikväll ska jag förhoppningsvis ut. Vi får se vad som händer!

I morgon blir det BBQ på landet! En fransk kompis som heter Aphrodite har bjuditi in mig, Susannah, Santi, Lydie, Sébastien, Yren och Taé. Det kommer bli naaaajs! Håll tummarna för vackert väder!!!

Au revoir!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0