Kex och ost!

Nu sitter jag här framför datorn och äter ost med kex. Vardagslyx! Av någon anledning känner jag mig 100 kilo lättare än igår, och jag vet inte riktigt varför. Men bra känns det! Idag har jag lärt mig att man inte ska försöka få franska telefontjänstkvinnor att förklara vad en "compteur" är för något, det slutar bara med att det blir ett jättalångt telefonsamtal (som DU betalar), hon skrattar elakt åt dig och du lägger på, argare än du var när du började. Men på den positiva sidan ringde min hyresvärdinna och berättade att hon tar hand om mitt elavtal (det som jag pratade med telefontjänstekvinnan om) så jag behöver inte oroa mig för det. Yippee!

Sommaren har försvunnit härifrån, det är typ 10 grader och regn. Jättetråkigt, men det är bra för mina studier eftersom jag inte för mitt liv kunde hålla mig inomhus förra veckan när det var 26 grader och sol. Förståeligt kanske? Nu ska jag återgå till min artikel om Victoria och Daniel, nästa gång jag skriver ska jag vara klar med den!

À toute!
//Amanda

Kommentarer
Postat av: Anonym

euww. ost :S

2010-05-08 @ 18:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0