Jag håller vad jag lovar...

....nästan. Det är så lite tid kvar här innan jag åker hem igen! Jättekonstigt känns det, men jag försöker göra det mesta av det jag har kvar. I går var det en vanlig skoldag, nästan, förutom att två av mina lektioner var inställda vilket gjorde att jag och de jag jobbar med i ett grupparbete fick tid att sammanställa det vi kommit fram till. Det behövdes verkligen! Efter att ha slutat skolan fortsatte vi arbeta på vårt grupparbete som ska presenteras på fredag. Idag ska vi göra klart. Sedan har jag bara två saker till som ska göras klart och redovisas denna vecka och därefter är det bara slutproven kvar. Tjohooo! Jag börjar äntligen komma ifatt migsjälv igen, vilket känns så skönt!

Tyvärr har sommarvädret lämnat oss och idag tittar jag upp mot en grå himmel, det är väl sådär 15 grader varmt i alla fall, men det går knappt att jämföra med förra veckans 26 grader, strålande sol och vindstilla. Nästan för varmt med tanke på att det inte fanns någon strand att gå och svalka sig vid.

Nu ska jag snart gå iväg till skolan och göra klart mitt grupparbete. Det handlar för överigt om silkeindustrin i Lyon under 1800-talet. Lyon var, som ni kanske inte visste, silkets huvudstad under denna epok och dessutom Frankrikes dåvarande huvudstad. Det ni!

Vi hörs!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0