Hej alla glada!

Jag har haft en galen vecka! Usch, jag hade två inlämningar/redovisningar till i fredags. Båda var grupparbeten och resultaten av båda är hälften av mitt slutbetyg i vardera kursen. Ingenting att lalla sig igenom alltså. Hela veckan har varit jättekall, kring typ 10 grader och småregnigt, vilket ökade vår produktivitet med typ 100%. Varje dag efter/innan skolan denna vecka har jag träffat de jag gjorde grupparbetena med, planerat, fixat power-pointpresentationer, gjort research och så vidare. Till slut blev vi äntligen klara, men min stressnivå var något högre denna vecka än vad den varit på länge så i fredags, lektionen innan den första av de två redovisningarna, fick min mage nog. Jag hade så ont att jag knappt kunde gå. Usch, hemskt var det! Det löjliga i det hela var att så snart jag hade klarat av den första redovisningen så släppte det nästan helt, och efter den andra var det helt borta. Snacka om stressrelaterade symptom... men det var riktigt skönt att bli av med båda presenationerna, som förövrigt gick helt okej.

Ett av arbetena var ett sammarbete med franska studenter som gått kursen FLE (franska som främmande språk). Vi var fyra från min klass och tre fransmän och för att fira ett lyckat sammarbete bestämde vi oss för att gå ut och äta middag och därefter gå vidare till en bar. Sagt och gjort. Efter vissa missöden med att hitta en restaurang kom vi till slut rätt och serverades jättegod mat! Vi hade en toppenkväll som slutade i en latinobar klockan tre på kvällen. Då upptäckte jag till min förnöelse att jag faktiskt har en nattbuss som går från "stadshuset" (det är däromkring alla bra barer och nattklubbar ligger) ända hem till mig. Tänka sig! Jag kom hem säkert och somnade som en stock.

Idag började dagen toppenbra med att jag pratade med Helena på skype! Najs najs, sedan kom Susannah hit och vi gick tillsammans för att möta Sophie som jag inte träffat på år och dagar. Vi gick och drack kaffe och pratade om allt som hänt sedan sist, vilket inte vill säga lite. Efter ett antal timmar på ett mysigt fik blev det middagsdags. Sophie gick hem till sig eftersom hon skulle sitta barnvakt, medan jag och Susannah gick hit, lagade middag och tittade på "chocolat", den ultimata tjejfilmen, eller i alla fall en av dem. Nu ska jag snart sova, i morgon ska jag hälsa på Barbara och hennes familj som jag inte träffat på mer än två år.

Bonne nuit!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0