Bästa BBQ:n någonsin!

Dagen började med ett alarm på mobilen, en frukost och iordningfixande innan jag traskade iväg till universitetet där jag mötte upp Susannah. Tillsammans tog vi spårvagnen till Lydie där vi fick beskedet att BBQ:n var framflyttad något så vi gick hem till henne och väntade på att det skulle bli senare så vi kunde åka iväg till Aphrodite. Hos Lydie hamnade vi runt hennes köksbord tillsammans med hennes pojkvän Sébastien. Efter att ha avhandlat diverse diskussionsämnen såsom integrationspolitik, vapen och terrorism lämnade vi Lyon för att åka ut på "landet". Det visade sig att Aphrodite bor i ett jättemysigt hus i någonting som kanske kan jämföras med norrort i Stockholm. Väl där startade vi grillen, och efter lite problem med blöt grillkol fick vi äntligen fyr på grillen och de grekiska specialiteterna kunde tillagas. Aphrodite är grek, född i Frankrike, och hon hade förberett alla möjliga grekiska delikatesser, grekisk sallad, en supergod spenatsak gjord i ugnen, tsatsiki, grillspett, rissallad.... kort sagt mat för ett helt kompani. Allt var supergott!

Vi pratade, åt, pratade, drack kaffe, åt, pratade, åt efterrätt, pratade och åt. Allt mellan himmel och jord disskuterades utan att det någonsin blev tråkigt, kort sagt var det en super BBQ! Efter jag vet inte hur många timmar vid köksbordet tittade vi på klockan och insåg att det var dags att börja dra sig hemåt eftersom jag, Susannah och Aphrodite hade diverse olika skoluppgifter att slutföra innan morgondagen. Motvilligt packade vi in oss i Lydies bli igen och åkte tillbaka till Lyon. Väl hemma igen gick jag och Susannah en promenad, konstaterade att det är jättesynd att vi inte kände dessa fantastiska människor tidigare, sedan skildes vi åt. Nu har jag precis skrivit klart en argumenterande text och ska strax krypa ner i min säng. Först vill jag visa er några bilder från min härliga dag!

À bientôt!

//Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0