Bara två kvar!

Efter dagens något diffusa prov har jag bara två slutprov kvar innan slutet! Skriftligt uttryckande på onsdag och muntliga verktyg (dvs, slang, uttrycka ilska, familiärt språk, satsmelodi etc) på torsdag. Sedan blir det paaaarty! Eller någonting i den stilen.

Jag glömde helt bort att berätta för er att jag var på bio i söndags kväll. För första gången sedan jag kom hit såg jag en fransk film på bio här. Filmen heter "l'amour c'est mieux en deux"

Genom att titta på bilden ovan kan ni ju själva se vad det var för typ av film: en romantisk komedi. Den var väldigt bra, och till min stora förvåning (och glädje, bör tilläggas) så förstod jag 90 procent av all dialog. Inte illa! Filmen var väldigt bra, romantisk, rolig och med lite oväntade turer i handligen, det var inte helt uppenbart hur det hela skulle sluta. Att jag skrattade högt flera gånger under filmens gång gjorde bara saken bättre! Se den, om den finns på bio i Sverige!

 

I dag kom solen tillbaka till Lyon, härligt! Det var kallare i klassrummen än utomhus, och jag har lyckats få tag på en flyttkartong! Nu ska den bara fyllas med saker och skickas hem till Sverige. Life's good!

 

À toute à l'heure!

//Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0