Soirée suedoise

Hej kära bloggen! Våren har verkligen kommit hit, kolla in min skolgård!

Min dag har varit bra, jag har varit i skolan som vanligt. Vi håller på och lära oss hur man som fransk uttrycker ilska, och även annan intonation som är viktig för att göra sig förstådd här. Det är riktigt kul, vi skrattar mycket på lektionerna! Dessutom fick jag tillbaka mitt prov som jag berättade om häromdagen, det som var på uttal. Gissa vad?! 19/20!! Känner mig allmänt bäst just nu, haha.

 

I morgon ska jag ha "soirée suedoise" här, runt 10 personer kommer hit till mina 18 kvadrat för att äta svensk mat, umgås och förhoppningsvis ha det allmänt trevligt. Jag ska bjuda på köttbullar, sås, potatis, rårivna morötter och vitkål. Mitt "problem" är att jag väldigt gärna skulle vilja bjuda dem på efterrätt också, någonting svenskt, gott och som går att göra utan ugn. Lättare sagt än gjort, ja. Jag tänkte först göra typ cholkadkola, men sedan visade det sig att sirap är någonting som man inte vet vad det är i frankrike (jag frågade om de hade det i affären, och blev visad till spritavdelningen. Inte så lyckat, med andra ord. Så om det är någon som har några tips, säg till!

Nu ska jag tillbaka till plugget, jag har en 20 minuters redovisning att förbereda inför imorgon!

À toute à l'heure!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0