Les deux alpes

Nu är jag tillbaka igen från minisemester, det var en toppenvecka som gick alldeles för fort! Vi hade ganska tur med vädret, av 5 dagar (för min del) så var bara 2 dagar dåliga och av dessa så var det bara en dag som var så bedrövlig att man inte kunde åka, övriga dagar var det fint antingen på förmiddagen, eftermiddagen eller båda. Sammanfattning: en mycket bra skidresa!

Här kommer lite bilder

 

 

 

 

 

Godaste pizzan någonsin!

 

Det var verkligen jättefint och skidåkningen var riktigt bra! Jag blev lite sur på fransmännen när de svarade på engelska trots att jag börjat prata med dem på franska och någon hade antagligen tänkt lite konstigt när de gjorde planlösningen på hotellrummen, men annars var det superbra! Det var jätteskönt att slippa laga mat, ännu skönare att slippa diska efter maten och det bästa av allt var att hänga med familjen igen! De hade med sig godis, böcker och kläder till mig, så nu kommer jag överleva våren! Nackdelen med att de kom var att jag märker att jag är ensam mer nu än vad jag gjorde innan. Efter att ha bott 5 dagar tillsammans med Camilla och Astrid och endast varit ensam på toa och i duschen så märker jag ensamheten mer här hemma. Men det var värre igår kväll, nu känns det bättre och jag tror att om några dagar kommer det att vara som vanligt igen.

 

 

Ordet vit har fått en ny innebörd för mig efter detta...

 

À bientôt!

//Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0