La Clusaz

Skidor! Efter en alldeles för kort natt och min första dröm på franska (!!!) så ringde min klocka klockan 6. 6.30 skulle jag möta Sultan vid spårvagnsstationen och tillsammans skulle vi ta oss till mötesplatsen för bussen som skulle ta oss till La Clusaz. Allt gick bra och bussresan var kort tack vare att jag sov som en klubbad säl nästan hela vägen. Väl framme möttes vi av strålande sol, en klarblå himmel och backar som bara väntade på att vi skulle ta oss ut i dem!

 

Jättetaggade på att åka gick vi och hyrde vår utrustning och begav oss upp i bergen!

 

 

Det var jättevackert, backarna var härliga och långa och vädret helt perfekt. Det kunde fått vara lite kallare eftersom det var lite sorbésnö längst nere i systemet, men det gjorde ingenting.

 

 

Vi hade picknick med oss och åt i backen. Jag tror att liftsystemet där kan ha varit bland de största jag någonsin varit i. Det var backar överallt och liftarna verkade aldrig ta slut. Vi lyckades inte åka i alla backar, men trötta och nöjda hittade vi tillbaka till bussen och påbörjade bussresan hem.

 

Väl tillbaka i Lyon åt jag middag, dushade och sedan bar det av hem till Santi igen. Tanken var att vi skulle gå ut, men vi spelade wii och sedan gick vi till en bar. Jag stannade dock inte speciellt länge eftersom jag var mer än trött. Nu är det söndag, jag sov jättelänge i morse och dagen har inte ägnats åt någonting vettigt. När jag skrivit klart detta ska jag titta på melodifestivalen och sedan ska jag gå igeom lite grammatik. I morgon har jag uppsatsskrivning!

 

À bientôt!

//Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0