Jag lever!

Jag är hemst ledsen över den usla uppdateringen, men tro det eller ej, jag har haft ett par köriga dagar och mer ska det bli. Vi har kommit in i en examensperiod. I morgon har jag mitt första prov i läsförståelse, dessutom har jag två muntliga presentationer och en annan (något diffus) läxa. Summan av kardemumman: jag borde göra annat än att blogga men eftersom ett inlägg faktiskt inte tar så lång tid att författa så tänkte jag att jag kan spendera lite tid på er därhemma.

I morgon ska jag, som sagt, hålla två presentationer. Den ena av dem ska handla om någonting som har med den svenska kulturen att göra, som till exempel en högtid, en maträtt osv. Jag har valt att presentera Lucia, så just nu håller jag på och försöka göra en fantastisk powerpoint-presentation. Det går framåt.

Här kommer några bilder från min superhelg!

På lördagen träffade jag först Sultan, hans svenska kompis Sigrid och hans flickvän Fatimah-Azzarah. På kvällen firade vi Sigrid som fyllde 20. Vi åt kinesisk mat, umgicks och hade trevligt!

 

På söndagen gick jag, Rachel, Braydon och Janelle på söndagsmarknad nere vid la Saone (en av floderna). Det var jättekallt så efter att gått genom marknaden gick vi in på ett café och värmde oss!

 

 

Rachel och Braydon

Jag och Janelle.

På kvällen ringde Sultan och tyckte att jag skulle komma med honom, Sigrid, Fatimah-Azzarah och några av hennes kompisar på middag. Eftersom det var Sigrids sista dag i Lyon innan hon åkte tillbaka till familjen som hon är au pair hos så tackade jag ja. Det var vädligt god mat och sällskapet var trevligt, vilket man inte riktigt kunde säga om vädret...

 

 

Våren tog en liten paus, och temperaturerna har legat kring -1 de senaste dagarna, men snön är borta och solen skiner så förhoppningsvis kommer de varma temperaturerna tillbaka snart!

 

Nu ska jag återgå till mina läxor, men innan jag avslutar måste jag bara berätta att jag ska åka till Alperna på lördag! Skolan organiserar en bussresa dit över dagen, på 2,5 timmar är vi i alperna. Skidorten vi ska till heter La Clusaz. Det kommer bli naaajs!

 

À bientôt!
//Amanda

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0