Fullspäckad onsdag

Idag har det hänt grejer vill jag lova! Dagen började med en rivstart: prov i läsförståelse. Jag förstod vad texten handlade om, och förhoppningsvis misstolkade jag inte frågorna, så det kan ha gått bra, vi får se om en vecka! Lektionen därpå hade vi haft i läxa att förbereda ett tal som redovisades. Det gick halvbra, av någon andedning blev jag jättenervös och började darra på rösten. Men, det gick okej trots det. Sedan var det lunch och därefter hade jag fått i uppgift att presentera luciatraditionen i Sverige under 15-20 minuter med efterföljande diskussion. Den presentationen gick däremot mycket bättre och alla verkade förstå vad traditionen handlade om och vad vi gör.

Efter skolan träffade jag Susannah och Sophie för att försöka planera vad vi ska hitta på under vårt två veckor långa lov. Vi bestämde ingenting, men tankeprocessen är igång, så snart ska vi komma fram till något. Jag låter er veta när jag vet mer!

Därefter lagade jag mat och sedan bar det av till hiphopen. Nu har jag nästan precis kommit hem. Jag borde egentligen tvätta, diska och påbörja mina läxor till fredag, men jag har ingen lust så därför sitter jag här. Jag gör det i morgon i stället.

Ni har ni fått ett utomordentligt tråkigt inlägg att läsa, nästa inlägg blir roligare!

À bientôt!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0