Fredag

Okej, eftersom min helg varit så hektisk, och min uppdaterin usel så kommer här tre inlägg på rad som berättar om min fantastiska helg!

Fredagen var hektisk. Som jag redan berättat så skulle jag ha en svensk afton och laga mat åt mina kära vänner. Efter skolan började jag förberedelserna. Köttbullar tar lång tid att göra! Alla kom, vi minglade, åt aperetifs och hade kul. Sedan åt vi köttbullar, brunsås, potatis, vitkål och morötter. Jag var lite orolig för att folk skulle tycka att det var äckligt men jag fick toppbetyg och kommentaren "nu är du redo att gifta dig". Tydligen är det någonting man säger i Mexico när en tjej lärt sig laga mat bra. Sultan bad mig presentera honom för svenska tjejer eftersom han numera vill gifta sig med en svensk, och Taé tyckte att hon och jag skulle utgöra ett bra par. Kort sagt gjorde mina köttbullar succée, även om jag inte tycker att de smakade lika bra som de brukar göra hemma.

Till efterrätt blev det marängswisch och chokladbollar vilket också uppskattades! Sedan dansade vi, drack öl, pratade massa strunt och hade kul! Trots att min lägenhet är så liten så funkade det att äta 10 personer samtidigt. Vi satt lite överrallt och åt med plastbestick på papptallrikar, så det funkade :)

 

Det blev en hög av folk på min säng...!

//Amanda




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0