Födelsedagskalas!

I torsdags fyllde Shizuka i min klass år, men eftersom torsdagar inte är bra dagar att ha fester på så hade hon sin fest i fredags i stället. Vi åt japansk mat, drack japansk öl och Sake, lekte "snurra flaskan", snackade massa strunt, dansade konstiga danser och åt tårta.

Grattis!

Jag hade lite otur när vi lekte snurra flaskan, den hamnade hela tiden på mig! Men det var kul. Kring halv fyra kände jag och Taé att det fick räcka, då gick vi tillsammans genom Lyon hem till våra små studentrum. Hon bork i samma del av staden som jag, så vi hade sällskap nästan hela vägen hem.

 

Våren har kommit till Lyon på riktigt nu, det har varit kring 15 grader flera dagar i rad och shortsen har åkt fram ur garderoben, härligt!

 

Över och ut!

//Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0