Ännu ett födelsedagskalas, en lördag och en marknad.

I går träffade jag Susannah och tillsammans gick vi till le parc de la tête d'or där vi mötte Santi, i min klass, och hans två kompisar. Vi hängde en stund med dem, därefter gick vi hem till mig, lagade mat och gjorde oss iordning inför kvällens äventyr. Vi var nämligen bjudna på fest. Kring 10 mötte vi upp Santi, Lucas och Martin och tillsammans åkte vi till festen. Det var trevligt, men eftersom de yttre delarna av Lyon inte anses vara värda att traffikera på natten, så kunde vi inte stanna så länge då sista bussen gick halv tolv. Väl tillbaka i centrum hamnade vi på en Cubansk bar tillsammans där vi satt och snackade strunt. Kvällen avslutades med en promenad genom Lyon.

Påskliljor i parken!

Idag har jag träffat Susannah. Tanken var att vi skulle gå på marknad med några tjejer från hennes universitet, men de hörde aldrig av sig och gick inte att få tag på, så vi gick själva. Det var jättemycket folk och varmt!

Jag har haft en konstig dag idag. I vanliga fall brukar jag vara väldigt glad här, inga konstiga humörssvängningar eller oförklarilga dippar i humöret, men idag har jag var lite nere. Jag tror att det är för att det är lite för mycket som snurrar runt i mitt huvud, och det känns bättre nu.

Nu är det middagsdags!
À bientôt!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0