Storstadning!

Idag akte pappa hem, men innan han gjorde det hann vi turista lite. vi akte till gamla stan och tog oss upp till den stora basilikan som ligger hogt over Lyon. Utsikten ar najs darifran, bilder kommer nar jag har internet pa min dator... Darifran gick vi till en jattelik amfiteater som byggdes av romarna for 2000 ar sedan. Nar vi turistat klart i solskenet tog vi oss tillbaka till min lagenhet och borjade aka till Perrache dar flygbussen skulle ta pappa vidare hem. Det blev lite kanslosamt och jag var inte sa koncentrerad nar jag gick darifran, sa jag gick vilse litegrann och hamnade jattefel, men fick en lang promenad. Jag har upptackt att kopcentrum dar bara bion ar oppen anda ar fulla av folk och sa har jag skruat hela lagenheten sa nu ar det jatterent och alla mina saker ar uppackade. Bilder kommer pa det ocksa. Imorrn ska jag till skolan for inskrivning och prov. Jag hoppas det gar bra. Pa kvallen ska jag hem till Barbara pa middag, naaajs!

Det blir ett kort inlagg nu, jag har inte riktigt ro att skriva kanner jag, alldeles for mycket annat som hander pa datorn for det. Ni far en galet bra lat som trostpris.




puss och kram!


Kommentarer
Postat av: Karro

Du kommer få det bra där. Dessutom är det väldigt bra att gå vilse, man får se en massa nya spännande platser då :) Idag nästansnöar det här hemma, det är inte jättekul. Jag registrerade mig på Tyska 2 idag och upptäckte att jag inte kommer ha samma litteraturlärare som förra terminen. Det är bra eftersom jag är lite rädd för henne, hon är egentligen jättesnäll men ser väldigt DDR:sk ut vilket skrämmer mig lite.



Kom ihåg att äta ordentlig frukost, inte bara massa nutella och vitt bröd (eller vad man nu äter i Frankrike)! Då kommer du orka gå långt om du går vilse igen :)



Jättekramar

2010-01-18 @ 13:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0