Samedi

Idag är det lördag, och från början var det tänkt att jag skulle åka på en utflykt som skolan organiserade till Dijon, men när jag försökte anmäla mig första gången hade kvinnan som höll i det gått hem för dagen, och när jag kom dit dagen därpå var det fullt, så jag fick vackert stanna hemma. Så idag har jag varit ute på en jättelång promenad till en park som heter La parc de tête d'or. Det betyder ungefär parken med guldhuvud. Jag har ingen aning om varför den heter så. Det är en väldigt stor park och idag var det jättemycket folk där. Den är som en blandning mellan skansen och central park.

 

Så ser det ut. Jag hade med mig lite picknick, så jag satte mig på en bänk och åt upp den.  Det var ganska långt att gå, men det var det värt när jag kom fram. Jag gillar parken skarpt!

 

 

 

På väg till parken såg jag dethär hotellet och blev tvungen att fota det. "Drottning Astrid" har ett hotell i Lyon!

 

 

 

Längsmed floden ligger husbåtar som verkar ligga där permanent, de har brevlådor, soptunnor och det hela liknar nästan ett radhusområde, bara det att allt är på vatten. Jag tyckte att det var lite charmigt.

 

Ja, så mycket mer intressant har jag inte att berätta.

 

À bientôt!

//Amanda


Kommentarer
Postat av: Karro

Astrid kommer att bli jätteimponerad och stolt tror jag.

Det kommer säkert fler organiserade resor som du kan åka med på, tills vidare får du väl vandra runt och upptäcka staden. Kanske hitta ett favoritcafé, en fantastisk bokhandel och världens coolaste klädbutik. Det kan bli som ett litet uppdrag :)

2010-01-23 @ 22:40:26
Postat av: Karro

Astrid kommer att bli jätteimponerad och stolt tror jag.

Det kommer säkert fler organiserade resor som du kan åka med på, tills vidare får du väl vandra runt och upptäcka staden. Kanske hitta ett favoritcafé, en fantastisk bokhandel och världens coolaste klädbutik. Det kan bli som ett litet uppdrag :)

2010-01-23 @ 22:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0