Rolig onsdag!

Eftersom det förra inlägget inte direkt beskrev min dag så kommer här ett lite mer fylligt inlägg. Som sagt hade jag inskrivning i morse, och lyckligtvis fungerade allt bra, vilket var en stor lättnad! Efter det gick jag och handlade mat och därefter gick jag hem. I min brevlåda låg någonting som gjorde mig jätteglad! En avi från posten som antagligen betyder att mitt rekommenderade brev från banken äntligen kommit! Jag skyndade mig att packa in maten i kylen och gick sedan snabbt iväg till posten. Det visade sig att brevet tydligen inte var hos dem än, utan att jag tidigast kan hämta ut det i morgon. "Jaha" tänkte jag och gick hem igen. Jag hann inte vara hemma så länge eftersom jag bestämt att jag skulle äta lunch med Teresa, Sophie och Susannah, så jag traskade iväg till skolan för att möta upp dem. Vi gick till mitt favoritcafé i Lyon och jag åt en så kallad "croque maison
madame". Mums!

Jag och Sophie

Susannah och Teresa

Teresa

 

Som ni kanske ser på bilderna är stället väldigt retro på något sätt. Det är välgit 60-talsinspirerat och jättemysigt.

 

Efter lunchen gick jag och Sophie och köpte biljetter till Dijon. Vi och Teresa ska åka dit i morgon! 7.22 går tåget från Lyon, så det är uppstigning tidigt! Det ska bli kul!

 

Efter det bestämde jag mig för att vara lite kulturell och gick på museum. Det var en utsällning med konst från 1900-talet, bland annat fanns verk Picazzo och Francis Bacon. Det var rätt intressant eftersom jag kom ihåg lite av den konsthistoria jag läste i skolan och på något vänster lyckades jag ibland koppla samman de kunskaperna med vad jag såg i konstverken. Det var kul!

 

När jag blivit mätt på kultur gick jag vidare till tågstationen som tåget går från i morgon för att se att jag hittar dit. Det gjorde jag. Då gick jag hem, lagade mat, åt, diskade och sorterade alla de papper jag har fått. Fransmän och papper verkar ha en särskilld relation till varandra. Nu sitter jag här, på McDonalds, och längtar tills i morgon!

 

Just det, jag glömde att skriva att museet låg mitt emot stadshuset, är det inte stiligt??

 

 

Nu är det way past bedtime för min del, så nu ska jag packa mitt pick och pack och gå hem till min säng. Vi hörs i morgon! Då kommer det bilder från Dijon!

 

Bisous!

//Amanda

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0