Paaarty party!

Säga vad man vill om frankrike och fransmän, men utelivet totalt krossade det uteliv jag upplevt i Sverige. Inte för att jag varit på så många olika ställen, men som sagt, det jag sett av Stockholms nattklubbar är inte mycket att komma med i jämförelse med gårdagen. Vi gick till en flodbåt som på kvällen förvandlas till en nattklubb. Det var ett jätemysigt ställe och jag gillade verkligen stämmningen, det var väldigt avslappnat. Det kostade ingenting att gå in, och det fanns ingen garderob så man letade upp ett hörn och dumpade sin jacka där. Det fungerade förvånandsvärt bra, jackan låg kvar på precis samma ställe där jag lämnade den. Musiken som spelades var väldigt bra. Det var en DJ där, men till skillnad från de DJ:s jag haft oturen att lyssna till så mixade han inte sönder låtarna, utan han kanske drog upp tempot eller mixade lite i övergångarna. Alltså fick man alltid höra låtar och inte bara dunk-dunk vilket var najs!

Innan vi gick ut var vi hemma hos Sophie. Hon bor tillsammans med tre tyska tjejer som varit här sedan september. De hade bjudit in lite kompisar, så vi satt där i deras lägenhet, 9 personer, och drack rött vin, åt ost och pratade franska. Väldigt sofistikerat och jättetrevligt. Jag älskade att trots att ingen i rummet var fransman (det var två amerikaner, en kanadensiska, fem tyskar och jag) så var franskan det dominerande språket. Alla som var där var väldigt trevliga.

Kort sagt hade jag en riktigt rolig kväll igår!

Nu sitter jag på mitt nya favoriställe; biblioteket. Det är 5 grader ute och lite småmulet. Kanske ska jag gå på upptäcksfärd igen i en ny stadsdel idag? Vi får se.

À bientôt!
//Amanda

Kommentarer
Postat av: Miriam

Åh, du verkar ha det toppennaaaajs!!!:D



Oooh, nomnomnom! amanda = superduktig.



och tack för alla fina saker du säger!^^ tjohi tjoho! Hoppas du upptäcker nått kul i den nya stadsdelen!^^

2010-01-31 @ 10:34:03
URL: http://ohlookwhaticando.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0