Ny design!

Nu har jag en ny design på bloggen! Lite mer fransk. Vad tycker ni? Ful/snygg? För fransk?

I dag har jag träffat min nya kompis Susannah. Vi har mer eller mindre gått runt halva Lyon, så nu känns det som att jag har en lite mer sammanhängande bild av hur Lyon hänger ihop. Jag kan inte påstå att jag hittar överallt, men jag vet på ett ungefär åt vilket håll jag ska gå för att komma till vissa platser, så jag är nöjd. Dessutom har jag äntligen köpt en soptunna!

Nu sitter jag som vanligt på McDonalds. Mitt internet lär inte bli klart förrän någon gång i slutet på nästa vecka, det är då mitt bankkonto aktiveras, och jag kan inte teckna abonnemang på internet utan ett bankkonto. Fransk byråkrati är verkligen ingenting för nybörjare. Som tur är börjar jag förstå det mesta man säger till mig, så även om jag inte tycker allt de säger är logiskt så lyckas jag ändå förstå dem, och de mig. Alltid något.

Jag uppdaterade aldrig bloggen igår, men det hände ingenting av större värde. Jag gick fram och tillbaka till banken i ösregnet för att lämna ett dokument som jag inte hade med mig sist jag var där, jag letade upp ett postkontor, jag lagade mat och jag var ute och sprang. Ingenting jätteintressant hände, med andra ord.

På söndag ska jag och Susannah äta middag tillsammans, och försöka planera en kortare liten resa, eftersom vi fortfarande har hela nästa vecka (utom onsdag) innan skolan börjar.

 

På väg till banken passerade jag ett jättestort demonstrationståg med mängder av poliser runtomkring. Det kanske inte riktigt syns på bilden, men det var jättemycket folk som gick och skrek saker. Jag tror att det handlade om att de ville ha mer pengar till unga och studenter, men jag är inte helt säker.

 

Puss och kram!
//A


Kommentarer
Postat av: camiX

design: 4 av 5 toasters. kanonkul.

2010-01-21 @ 22:00:11
Postat av: Karro

Jag gilla designen. Den är överdrivet fransk, men du borde byta ut bilden på dig själv eller förbättra den med en ditmålad mustach och basker :)

2010-01-21 @ 22:57:15
Postat av: EvaStina

+ en baguett under armen kunde kanske vara något också.

Du kunde ha gått med i demonstrationståget för mer pengar till studenter och även lagt till mindre byråkrati för studenter....

2010-01-22 @ 10:13:44
Postat av: EvaStina

+ en baguett under armen kanske...

Du kunde väl ha gått med i demonstrationståget för mer pengar till studenter och lagt till MINDRE BYRÅKRATI!!!

2010-01-22 @ 10:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0