McDonalds

Nu sitter jag på McDonalds och surfar på deras WiFi. Dagen har ägnats åt att skriva prov på skolan, få mängder av papper och information av en barsk fransk dam och åt att lära känna nya människor. Dessutom har jag försökt fixa internet till lägenheten men ännu inte lyckats. I morgon är en ny dag, och då gör jag ett nytt försök. Tydligen börjar inte mina lektioner på riktigt förrän den 1 februari vilket betyder att jag hat två veckor att fylla med aktiviteter. Det kan bli en utmaning eftersom jag knappt har några vänner här. Men det ska nog gå bra. Jag pratade lite med några australiensare i morse och så åt jag lunch med två amerikaner. Vi pratade inte ett ord franska, men det var trevligt och dessutom kompenserade jag det med att knappt prata ett ord engelska på eftermiddagen eftersom jag spenderade den med Barbara och hennes två roomies. Det var najs.

CIEF som håller i min kurs, håller även i andra kurser för internationella studenter. Alla dessa hade inskrivning idag. Av alla elever som var där idag var hälften kineser och inte en enda var svensk förutom jag. Det fanns däremot nordkoreaner, japaner, australiensare, kanadensare, colombianer, tailändare, amerikaner, turkar, ryssar osv. Många olika nationaliteter med andra ord. I morgon har jag muntligt prov och ett läs/hörförståelseprov. Idag var det uppsatsskrivning. Det var inte så svårt, jag hade inga problem med att formulera mig, men däremot undrar jag om jag kanske missförstod en sak i en av uppgifterna. Det lär visa sig senare.

Nu ska jag snart gå tillbaka till min lägenhet och sova. De utlovade bilderna kommer i morgon. Jag lovar!

God natt!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0