Lyon by night

Är det inte fint?

 

Idag har varit en väldigt bra dag. Den började med en löprunda längs floden, fortsatte sedan med lunch och därefter träffade jag Susannah. Från början var det tänkt att vi skulle äta upp all köttfärs jag har i min kyl, men det visade sig att hon glömt att hon skulle till kyrkan klockan sju på "ungdomsmässa" så vi fikade i stället. Jag tyckte att det lät lite intressant med en katolsk, fransk ungdomsmässa, så jag bestämde mig för att följa med. Tydligen är vem som helst välkommen men tekniskt sett ska jag inte ta nattvarden eftersom jag inte är katolik, så det struntade jag i. Det var i en jättestor, maffig, gammal kyrka som var väldigt vacker, men jättekall inuti! Det kom jättemycket folk dit och det var nästan fullsatt, vilket inte vill säga lite eftersom det som sagt var en stor kyrka. De allra flesta var i min och Susannahs ålter, plus minus ett par år. Sångerna de sjöng var jättefina och jag lyckades snappa upplitegrann av predikan. Kort sagt kan man säga att jag fick en positiv upplevelse!

 

Tydligen hade jag inte missat något sensationellt i Dijon igår, enligt Susannah är Lyon vackrare, men det hade ändå varit en helt ok utflykt. Skolan anordnar en ny utflykt den 6 februari. Då ska jag åka med!

 

Nu sitter jag på donken igen, i morgon är det måndag vilket betyder att Sophie och Teresa kommer hem igen från sina utflykter, så då utökas antalet personer jag kan umgås med! Vi får se vad som händer imorgon, dagen är just nu öppen för mängder av möjligheter!

 

Bisous!

//Amanda


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det börjar lossna ska du se - kul! Njut av en ledig vecka snart börjar slitet!

2010-01-25 @ 08:04:27
Postat av: Karro

Fint av dig att inte fuska i kyrkan :)



Du verkar ha det bra, det är kul. Ska sätta mig och försöka författa ett brev till dig någon dag. Bankkontomysteriet verkar också gå mot en lösning, har du tur får du säkert internet i början av mars :P



Ha det bra!

2010-01-25 @ 10:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0