IKEA!

Idag har jag varit på IKEA, som ni kanske kunde gissa när ni såg bilden. Det var helknäppt att se saker som "gosig kudde" och sedan en fransk förklaring på vad det var. Men det hjälpte min shopping betydligt, jag förstod precis vad allt var! Nu har jag en lampa, ett rivjärn, en vitlöpspress, ett grytunderlägg, värmeljus, tre lådor och ett överkast. Om jag skulle stanna längre hade jag antagligen köpt ännu mer saker, men nu kändes det som att det jag köpte räckte. Förvånandsvärt nog gick det spårvagn hela vägen dit ut, så det var väldigt smidigt att ta sig både dit och hem. Väl hemma igen insåg jag att jag inte skulle lyckas skruva ihop lampan utan en stjärnskruvmejsel, så jag traskade iväg till Part-Dieu för att att köpa en. Där har de också trådlöst, gratis WiFi så jag satt där och surfade en stund tills jag såg att jag fått mail från banken. Då skyndade jag mig iväg dit och ja, se tidigare inlägg.

 

När jag var klar på banken gick jag och handlade, jag har insett att det inte är lätt att handla om man bara ska laga mat till sigsjälv. Det finns inte så små förpackningar t.ex köttfärs, så nu har jag ett kg köttfärs hemma i kylen. Det får helt enkelt bli köttfärs som jag bygger veckans ätande kring (eftersom jag inte har någon fungerande frys). Så middag idag blev spaghetti och köttfärssås. Mums!

 

Angående era kommentarer om att jag borde ha basker, muscasch och baguett under armen på min bild, så kan jag bara säga, de är på väg! Snart är jag lika fransk som vilken fransk som helst!

 

À tout à l'heure!

 

//Amandine


Kommentarer
Postat av: Miriam

Hahaha, aweesome!XD



Hm, du kan göra väldigt mycket lasange, eller köttbullar.:D Eller..fylld paprika/tomat med all köttfärs :D



Det låter rba att du har det bra i Frankrike (minus byråkratin)! ha de bäst!:D

2010-01-24 @ 10:07:04
URL: http://ohlookwhaticando.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0