Frankrike!

Skrivet i fredags, publicerat idag.

 

Nu är jag äntligen här. Precis som jag skrev igår så kunde jag verkligen inte somna igår. Jag låg oh vred mig och kände hur nervös jag var samtidigt som jag upprepade frasen ”det kommer att bli bra” som ett mantra i huvudet. Tillslut måste jag ha somnat för när väckarklockan ringde i morse så sov jag. Morgonen blev aningens känslokall, när jag sa hej då till Astrid i hallen innan hon gick till Linnéa, när jag kramade Camilla i bilen utanför Audi i Danderyd och inte minst när EvaStina släppte av mig och pappa på Arlanda. Inte för att jag inte ville åka, utan bara för att det är känslosamt. Efter en mellanlandning i Zürich kom vi fram hit, till Lyon. På flygplatsen kom först min ena väska och sedan fastnade någonting precis i öppningen där väskorna skulle komma, så det slutade komma väskor och bandet startade och stannade ett par gånger. Som tur var kom det andra bagagebandet igång och där kom min andra väska. Efter det har allt gått nästan som smort förutom en felåkning, miljontals papper att fylla i och ett frysfack som verkar ha sett sina bästa dagar. Pappa och jag gav oss ut på expedition för att hitta ett täcke till mig. Det fanns nämligen inget i lägenheten. Det var ett mindre projekt att hitta rätt, men nu ligger täcket i min säng och väntar på att jag ska krypa ner. Tyvärr äger jag ingen mikro och min skrivbordslampa är trasig, men annars är rummet bra. Litet, men tillräckligt stort för mig. Jag ska lägga upp bilder snart. I morgon kommer först något företag hit för att städa efter den förra ägaren och sedan har jag ett möte på banken för att försöka skaffa ett franskt bankkonto. Det kan bli spännande.

 

Nu ska jag sova,

Bonne nuit!

//Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0