Bilder, bouygues och prov

I morse gick jag upp och det första jag gjorde efter frukost var att städa lite för att kunna lägga upp några fina bilder på min lägenhet åt er. Här är mitt skrivbord sett från sängern.

 

Det första man ser när man kommer in, rakt fram.

 

 

Min lilla kokvrå :)

 

 

Rummet :)

 

 

Badrummet!

 

 

Duschen

 

 

Och det är alla bilder jag har åt er för stunden. Dagen har varit ganska produktiv. Direkt efter frukost tog jag min dator och gick iväg till ett café precis brevid mitt hus där de har gratis WiFI. Där började jag surfa för att kola upp vad jag ska ha för kontantkort och bredband. När jag kände mig lite mer påläst gick jag iväg till Part-Dieu som är ett stort kommersiellt center. Där gick jag till en av Bouygues butiker och pratade med en jättetrevlig kvinna. Jag kunde inte köpa internet dock, men så snart jag har mitt franska bankkort så ska jag ditt och handa.

 

Efter det har jag gjort två prov. Först hade jag ett muntligt prov ensam med en lärare. Det var jätteläskigt och jag skakade när jag skulle börja, men det gick bra. Jag lyckades prata ganska bra ändå, tror jag. Jag såg lite vad han antecknade och det såg bra ut. Sedan hade jag ett ganska långt hål som jag ägnade åt att dricka the med en amerikansk tjej, Susannah. Efter hålet var det dags för hör- och läsförståelse. Det var 4 prov totalt, två var jättelätta och två var lite svårare. Det gick nog helt ok ändå tror jag.

 

När proven var klara var klockan nästan halv 7, så då halvsprang jag hem eftersom det var jääääättekallt, sedan lagade jag smaskig mat, åt, diskade och sedan har det inte hänt så mycket mer spännande. Nu sitter jag på McDonalds och surfar på deras gratis WiFiuppkoppling.

 

Nu ska jag snart sova. I morgon ska jag till banken!

 

Bisous!
//Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0