Bonjour la France!

Jag ar ledsen over den usla uppdateringen men saken ar den att jag inte har nagot internet pa mitt rum an. Nu sitter jag pa ett internetcafé. Allt har gatt bra, vi har avklarat diverse olika uppdrag; hitta tacke, fixa kontantkort till mobilen och oppna franskt bankkonto. Nu ar det egentligen bara internet jag behover for att kanna mig riktigt hemma i lagenheten. Det ska jag fixa pa mandag. Jag ringde till FreeWiFi som erbjuder tadlost internet igar, men for att jkunna borja fa internet av dem var jag tvungen att ha ett s.k RIB, alltsa ett kontonummer. Det hade jag inte igar, eftersom jag hade ett inbokat mote med banken idag, men idag hade FreeWifi stangt... alltsa far jag klara mig fram tills pa mandag, men da hoppas jag att det ska ga att fixa!!

Jag har det bara bra annars. Jag och pappa har turistat lite idag och sa har jag handlat mat, sa nu klarar jag mig fram tills pa onsdag typ :P Pa mandag ar det inskrivning pa skolan, sa jag och pappa gick och rekade idag for att se vart jag skulle vara. Vi hade tur; skolan var oppen sa jag vet precis vart jag ska vara pa mandag. Jag bor jattenara skolan, om man springer kan man sakert vara dar pa tv minuter annars tar det max fem att ga. Tunnelbanan ligger ocksa typ 6 min fran min lagenhet och jag ser sparvagnsstqtionen fran mitt fonster; den gar tva paralellgator fran mig. Jag har aldrig nagonsin bott sahar centralt!

snart ska vi ga och ata middag nagonstans, jag tror att det blir i gamla Lyon, som ser litegrann ut som gamla stan. Bilder kommer nar jag far eget internet, jag lovar!

Bisous!
//Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0