Shopping!

Idag har jag träffat Taé. Vi möttes vid 12 på place Bellecour för att äta lunch, men eftersom ingen av oss var jättehungrig så gick vi lite i affärer först. Taé blev blixtförälskad i lite saker inne på "etam" och gjorde två fynd eftersom hon hade rabattkort där, själv hittade jag lite saker som såg snygga ut på galgarna men som inte var så vackra på.

Innan Taé dök upp på place Bellecour kom det fram en kille till mig och gav mig ett flygblad. Det var reklam och erbjudanden till en pastarestaurang i närheten. Rabatterna var väldigt bra, så vi bestämde oss för att gå dit. Pastan var minst sagt god! Man fick jättemycket mat för jättelite pengar. Dit kommer jag gå igen!

Med nya, fräscha batterier fortsatte vi vår shopping och jag hittade en kjol och en tröja på Pimkie, mina första inköp jag gjort här som inte varit mat eller nödvändiga saker som typ lampor, muggar eller knivar. Woho! Pimkie är en bra affär, allt var väldigt prisvärt, minst sagt!

Vi fortsatte vårt strosende på stan och jag hittade den snyggaste jacka jag någonsin sett. Jag blev kär. Här är en bild på den.

 

Den är numera min! Gosh, är den inte snygg?!

 

Efter det bestämde vi oss för att fika, sagt och gjort, vi gick till häägen-Dazs (som förövrigt är amerikanskt, kollade just upp det på wikipedia, jag har undrat över det ett tag...). Det var gott!

 

 

Vi bestämde oss för att det är kul att gå på bio, så vi köpte biljetter till "Valentines day", med franska subs, tack och lov! Nog för att det är bra att öva fransk hörförståelse, men det gör jag helst till filmer som faktiskt är franska på riktigt. Filmen var faktiskt riktigt bra! Den påminde mig litegrann om love actually, som jag älskar, det var många historier i en och samma film, och den var väldigt söt på något sätt. Helt klart en film jag vill se igen!

 

Nu sitter jag här framför min dator med en kopp té. Något fattigare än förut, men likväl glad och nöjd. Det var väl spenderade pengar, plus att det är så mycket billigare att gå på bio här! För studenter kostar det endast 7,20 euro! Tänk när det kostade så lite att gå på bio i Sverige....

 

Nu ska jag gå och lägga mig!

 

À demain!
//Amanda


Sedan tänkte vi att det

Kommentarer
Postat av: Karro

Jackan var ju toksnygg! Är det tillräckligt varmt för att kunna använda den redan nu? Här skulle man tappa armarna av köld.

2010-02-20 @ 12:08:00
Postat av: C

kan man få se kjolen å tröjan por favor?

2010-02-20 @ 12:49:23
Postat av: Anonym

WoW så snygg! Amandas nya stil!?

/EvaStina

2010-02-20 @ 19:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0