Middag och OS

Jag har precis kommit hem från en jättemysig middag hemma hos Rachel och hennes pojkvän Brayden. De har genom Braydens vän lyckats få OS-sändningarna från Vancover till Braydons dator, så att de kan kolla på OS live. Dock är det ju lite tidsskillnad, men vill man så går allt. Tvn/datorn stod på hela tiden och jag såg konståkning, sprint och damernas störtlopp. Usch vilket otäckt fall Anja gjorde! Vi satt och tyckte att det såg jättebra ut och så bara flög hon jättelångt. Hu! Hoppas verkligen att hon är ok.

Till desert hade de köpt "crême brulé". Fransmän äter nämligen alltid desert efter sina måltider, även om det bara rör sig om en lunch. Deserten består allt som oftast av chokladpudding, vaniljpudding eller annan liknande substans som man köper i potionsförpackningar i mataffären. Yoghurt och frukt räknas också som deserter och i mataffärerna är avdelningen för yoghurt och deserter enorm!

I vilket fall som helst var den väldigt god, deserten , så nästa gång jag går och handlar ska jag prova att köpa några sådana deserter och göra som fransmännen!

Till Karro: kanadensarna är inte jättestora fans av curling även om alla tycker att det är kul att spela, men de föredrar Kevin Martin framför Glenn Howard.

För övrigt blev jag jätteglad idag när jag läste att Sverige tog sitt andra guld idag genom Björn Ferry. Heja Sverige!

 

//Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0