INTERNET!!!

Japp, finally, finalement, äntligen har jag internet här! Wohoooo! No more McDonalds för mig! I alla fall inte i syfte att låna deras WiFi! Jag är så glad!

Idag har jag varit i skolan som vanligt och det var spännande. Jag blir lite knäpp av att ha tre lektioner à 1 timme och 45 minuter med bara 15 minuters rast mellan varje. Jag är inte van vid det så i slutet på sista lektionen läste jag texten vi skulle läsa, men jag har ingen aning om vad det var jag läste. Någonting om "BOBO", en slags livsstil...

Efter skolan skyndade jag mig iväg till den andra fillialen som skolan har, den ligger ca 30 minuter med spårvagn från centrum, men det är där man spelar fotboll. Jag pratade med läraren och han sa att de har plats för mig, så måndag om två veckor (nästa måndag är det lov) ska jag dit och prova. Wohoo!

 

Där ska jag spela snart, snart, hoppas jag :)

 

Jag har även lyckats hämta ut en 3g-nyckel så nu har jag internet hemma. Det är så skönt! Dessutom är mina dokument för att kunna ansöka om finantiell hjälp för mitt boende också klara, så nu ska jag skicka iväg dem, och förhoppningsvis får jag ett litet tillskott i min budget. Härligt!

 

Puss!

//Amanda

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0