Bankkonto!

Ja, ni läste rätt, mitt bankkonto är äntligen aktiverat, jag har fått mina två bankkort och mitt checkhäfte och hoppas innerligt att jag aldrig någonsin igen behöver ställa mig i kö på ett BNP-paribaskontor. Men, fyra veckor, sånär som på en dag, efter det att jag hade mitt första möte med banken, fungerar allt som det ska. Tror jag. Hurra!

Idag har jag gått i skolan jättelänge. Jag började 8.45 och slutade 15.45, hade 4 lektioner à 1 timme 45 minuter i sträck med endast 15 minuters paus mellan varje. Jag är lite trött nu. Men jag hann äta lunch så jag är nöjd och glad.

I kväll ska jag ut! Därför ska jag nu pallra mig iväg tll "la Part Dieu" och köpa någon form av fördrink, kanske en ost och ett häfte med bussbiljetter. Dessutom ska jag spana in Carrefours matavdelning. Den ska vara legendarisk har jag hört.

Idag var även sista dagen innan lovet, nu har jag lov en vecka, yippie! Det ser lovande ut, jag har redan en fullspäckad helg framför mig bestående av utgång, guidad tur/promenad med klassen, pizzaätning med Janelle och dessutom ska jag träffa Josefine. Nu måste jag gå iväg, annars kommer jag aldrig hem igen!

Au revoir!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0